Cara automasi aliran kerja merapatkan jurang antara apl dan kandungan

Seorang pengguna melayari pelbagai apl aliran kerja yang diintegrasikan dengan Dropbox

Kami sedang mengembangkan ekosistem rakan niaga kami dengan integrasi aliran kerja terbaik untuk mengatasi jurang antara apl dan kandungan. Dengan menghubungkan Dropbox ke alat aliran kerja terkemuka termasuk Zapier, Nintex, Workato, Tray.io, K2 dan Cloudpipes, individu dan pasukan dapat memastikan kerja mereka berjalan lancar.

Walaupun tempat kerja kami terhubung, masih banyak usaha yang diperlukan untuk menjadikan apl dan kandungan anda berfungsi bersama. Rata-rata pekerja menghabiskan lebih daripada separuh minggu mereka—61% sebenarnya, menurut kajianMcKinsey Global Institute—mencari kandungan, menogol antara apl, menguraikan sejarah versi dan menyelongkar melalui e-mel. Dan setelah mereka menemui maklumat, mereka akan menghabiskan lebih banyak masa untuk mengubah dan menghantarnya untuk semakan, kelulusan atau penerbitan.

Yang penting: Tanpa hubungan antara apl dan kandungan, ada masa yang terbuang dan kehilangan produktiviti. Jadi, bagaimanakah anda merapatkan jurang yang memperlahankan kerja anda?  

Menumpukan kepada aliran(kerja)

Integrasi baru kami bermaksud anda dapat memperkemaskan dan mengautomasikan aliran kerja dengan kandungan Dropbox anda, membebaskan kerja anda daripada tindakan manual yang biasanya diperlukan untuk bekerja di seluruh apl. 

Berjuta-juta pengguna setiap suku tahun memanfaatkan sekurang-kurangnya satu apl aliran kerja dengan Dropbox, terus-menerus meningkatkan cara kerja mereka. Apl aliran kerja menghubungkan terus ke API Dropbox, sehingga pengguna dapat mengemas kini, menambah, berkongsi dan mengalihkan data dengan cepat berdasarkan perintah. 

Kami menyokong integrasi dengan berbagai alat terbaik dalam kelasnya, supaya pengguna dapat menggunakan alat yang sesuai dengan keperluan mereka untuk memperkemaskan kerja dan meningkatkan produktiviti, termasuk: 

  • Zapier ialah penyambung apl mesra pengguna yang membolehkan anda mengintegrasikan Dropbox dengan beratus-ratus apl lain untuk mengautomasikan kerja anda. Sebagai contoh, aliran kerja binaan tersuai membenarkan pasukan jualan untuk mengurus peluang di seluruh apl berbilang—seperti Copper, Salesforce dan Hubspot—mencetuskan aliran kerja kontrak menggunakan folder kongsian Dropbox. "Pasukan menggunakan Zapier untuk membangunkan aliran kerja dengan cepat yang berintegrasi dengan alat yang mereka gunakan setiap hari," kata Cody Jones, Ketua Perkongsian di Zapier. "Kami tidak sabar untuk bekerjasama dengan Dropbox bagi mengukuhkan proses ini dan membantu pelanggan kami menyelesaikan kerja dengan lebih cepat."
  • Nintex mengautomasikan proses perniagaan di dalam dan di sekitar Dropbox menggunakan pereka bentuk kerja seret dan lepas berasaskan pelayar yang intuitif. Tumpuan perusahaan bermaksud berfungsi dengan baik dengan banyak apl legasi, seperti Salesforce. "Pakar jualan dan undang-undang mendapat manfaat segera daripada kuasa gabungan Dropbox dan Nintex Drawloop DocAutomation untuk berkerjasama dengan cepat dan mudah serta melaksanakan dokumen paling kritikal mereka untuk mempercepatkan hasil, termasuk kitaran jualan yang lebih pendek, pematuhan yang lebih baik dan pemudahan aliran."kata Ryan Duguid, Ketua Evangelist untuk Nintex.
  • Workato mempunyai pelbagai keupayaan automasi perusahaan yang sangat boleh disesuaikan tanpa kod untuk automasi hujung ke hujung. Sebagai contoh, proses kritikal perniagaan seperti pengambilan pekerja dan kemasukan boleh dilakukan secara automatik—daripada membuat folder Dropbox setelah calon dilantik di Greenhouse, menambahkan kontrak ke folder setelah ditandatangani dan membuat rekod Hari Kerja baru yang menghubungkan kembali ke folder Dropbox calon. "Workato ialah platform yang memperkasakan pengguna dan sistem perniagaan atau IT untuk bekerjasama bagi pelaksanaan yang cepat tanpa menjejaskan keselamatan dan tadbir urus," kata Markus Zin, Naib Presiden Pembangunan Perniagaan di Workato. "Bersama Dropbox, kami dapat mengautomasikan proses seperti kemasukan pekerja, DevOps dan ECM untuk pengalaman pekerja dan pelanggan yang luar biasa." 
  • Tray.ioialah platform automasi umum yang fleksibel dan siap untuk perusahaan yang membolehkan mana-mana pengguna perniagaan mengintegrasikan keseluruhan tindanan teknologi mereka menggunakan klik atau kod. Pasukan pemasaran dan jualan dapat berkerjasama dengan mudah di Dropbox untuk mengautomasikan proses RFP, mengumpulkan dan mengagihkan data tinjauan serta menyampaikan kemas kini ke seluruh syarikat mereka dengan apl seperti Salesforce, Slack dan Qualtrics. "Kami teruja dapat bekerjasama dengan Dropbox, platform kerjasama global terkemuka. Bersama-sama, kami memperkasakan pengguna automasi untuk melakukan lebih banyak tugas, lebih cepat, dengan automasi," kata Ketua Pegawai Perniagaan dan pengasas bersama Tray.io, Dominic Lewis. "Platform Tray membolehkan mana-mana pengguna perniagaan mengintegrasikan tindanan teknologi mereka dan mengautomasikan proses yang kompleks dengan aliran kerja yang berkuasa. Kami tidak sabar untuk membantu pengguna Dropbox di seluruh dunia untuk membuka produktiviti maksimum dan mendorong hasil perniagaan yang lebih kukuh."
  • K2 mempermudah cara anda membina aliran kerja kompleks yang mengintegrasikan Dropbox dengan sistem perniagaan lain untuk automasi hujung ke hujung. Sebagai contoh, proses berbilang langkah seperti kelulusan kandungan dapat diautomasikan sepenuhnya dengan mengarahkan kandungan kepada penyumbang untuk kerjasama dan kelulusan sebelum penerbitan."K2 dan Dropbox berkongsi matlamat yang sama, iaitu untuk mempermudah cara pengguna meneroka, menghubungkan dan menguruskan maklumat sama ada berada di premis atau di awan,” kata Eyal Inbar, Naib Presiden Perikatan Teknologi Global di K2. "Dengan berintegrasi dengan Dropbox, kami dapat membantu memperkasakan pelanggan untuk memikirkan kembali aliran kerja mereka dan membangun aplikasi proses yang kuat."
  • Cloudpipes ialah perkhidmatan automasi aliran kerja perusahaan yang menghubungkan ratusan awan dan apl di premis untuk mengautomasikan pertanyaan, memproses dan menyelaraskan data perniagaan. Cloudpipes memperluaskan kemampuan Dropbox untuk menyusun dan mengurus maklumat dengan menghuraikan, memproses dan menyelaraskan fail antara Dropbox dan sistem penjejakan projek seperti Jira, atau CRM seperti Microsoft Dynamics atau Salesforce. "Di Cloudpipes, kami memudahkan pengguna untuk mengekstrak, menganalisis dan menyelaraskan data," kata Marco Starace, COO. "Dengan integrasi Dropbox kami, projek atau maklumat pelanggan yang relevan dapat dieksport secara automatik ke folder kongsian tertentu untuk kerjasama dan pelaporan."

Automasi membawa kerjasama yang sebenar

Pada tahun lalu sahaja, pengguna membuat berbilion panggilan API daripada apl aliran kerja yang disambungkan ke Dropbox. Hasil daripada penggunaan apl aliran kerja yang semakin membangun ini, kami mengembangkan ekosistem aliran kerja kami dengan alat terbaik—menjadikan tempat kerja yang benar-benar terhubung menjadi kenyataan. Dapatkan lebih manfaat Dropbox dengan menghubungkan alat terbaik.

Rakan sekerja kami di HelloSign membina alat aliran kerja yang direka bentuk untuk memperkemaskan kertas kerja kemasukan yang dipanggil HelloWorks. Menggunakan APIkami, pelanggan secara langsung dapat mengintegrasikan HelloWorks ke dalam laman web atau apl mereka, dan mengisi borang kemasukan yang diselaraskan ke Dropbox tanpa campur tangan manual. Ketahui lebih lanjut tentang cara HelloWorks dapat membantu mengautomasikan kertas kerja kemasukan.

Ketahui cara Dropbox dapat menyambung ke aliran kerja anda.

Hubungi Dropbox