Reka bentuk yang hebat memerlukan aliran kerja yang tangkas

Bagi pereka dan jurutera Tomorrow Lab, beralih daripada lakaran ke produk fizikal yang berfungsi sepenuhnya bermaksud kolaborasi berterusan dan cepat dengan pelanggan serta antara satu sama lain. Dropbox adalah alat mudah yang membolehkan pasukan mencipta, berinovasi, dan tidak terhenti aliran kerja.

Dec 12, 2020

Oleh Theodore Ullrich, pengasas bersama dan rakan kongsi di Tomorrow Lab

 

Produk hanya berharga kerana masalah yang diselesaikan. Apa yang diminati orang hari ini adalah produk yang bukan sahaja berguna tetapi juga memperkayakan kehidupan manusia. Alat yang memudahkan kolaborasi spontan diperlukan untuk mengembangkan dengan segera dan membawa inovasi seperti itu ke pasaran.

Tomorrow Lab adalah kumpulan pereka dan jurutera pemenang anugerah yang mencipta produk teknologi revolusioner. Sebahagian daripada pendekatan kami adalah tentang praktikal— mengenal pasti masalah dan mencari jalan untuk menyelesaikannya. Bahagian lain adalah mengenai kasih sayang—menyiasat cara sesuatu produk itu sesuai dengan dan memperkayakan kehidupan orang ramai.

Saya bersama-sama menubuhkan Tomorrow Lab 10 tahun yang lalu di New York City, dan saya bangun tidur setiap hari dengan teruja untuk mengembangkan produk yang pertama dalam kategori, sama ada kaedah baru membersihkan gigi atau sensor pertanian yang memantau keadaan tanah. 

Kami mahu orang melihat hasil kerja kami dan berkata, "Saya tidak pernah melihatnya sebelum ini!"

Produk kami dicantumkan satu demi satu, dengan memperhatikan semua perincian halus. Begitu juga, kami beroperasi sebagai satu kumpulan individu yang menyatukan banyak idea dan semuanya berusaha untuk mencapai tujuan yang sama. Bagi saya, tiada contoh kolaborasi yang lebih baik.

Inovasi bermula dengan kolaborasi

Walaupun terdapat pemain besar di kedua-dua ruang reka bentuk dan kejuruteraan, Tomorrow Lab adalah salah satu daripada beberapa syarikat yang menggabungkan kedua-dua kategori. Setiap 12 ahli pasukan kami mempamerkan kemahiran hibrid. Kami sememangnya kecil, tetapi sebagai pasukan kecil, anda dapat bekerja lebih cepat dan lebih tangkas. Kepantasan adalah keperluan, dan sedikit pasukan dapat menghasilkan produk baru secepat kami. Kami boleh beralih daripada idea hingga menyelesaikan pemasangan dengan elektronik sepantas enam minggu.

Perkara seperti berfikir dalam kumpulan tidak wujud. Kolaborasi memerlukan alat untuk orang menggabungkan idea individu dan mencipta sesuatu yang lebih baik.

Pengasas bersama, Pepin Gelardi suka mengatakan bahawa perkara seperti berfikir dalam kumpulan tidak wujud. Proses berfikir berlaku dalam kepala seseorang, jadi kita harus mencari alat dan proses yang membolehkan seseorang menggabungkan idea mereka dengan idea-idea daripada otak orang lain. Sepanjang proses pembangunan, jurutera dan pereka kami dapat mengambil konsep dan berkongsi dengan seluruh pasukan untuk berkolaborasi dan mengumpulkan maklum balas dengan cepat, bagi kami ini sangat penting. 

Penggabungan elemen daripada proses reka bentuk, teknologi, dan kejuruteraan mungkin kelihatan tidak kemas, tetapi pendekatan holistik membolehkan kami membuat kemajuan yang bermakna dalam jangka masa yang singkat. Walaupun aliran kerja kami bergerak dalam talian kerana pandemik sedunia, ini sebenarnya tidak banyak berubah; kami berjaya meneruskan kaedah kolaborasi kami secara berkesan melalui mesyuarat perjumpaan persidangan video setiap hari; persidangan perkongsian skrin mingguan untuk ulasan CAD, sesi membuat lakaran iPad, dan semakan data; penggunaan Slack secara meluas untuk komunikasi hari kerja yang berterusan; kerap menghantar prototaip antara lokasi kerja dari rumah; dan lawatan berjadual ke kedai fabrikasi kami di Manhattan, mengikuti protokol keselamatan COVID.

Tomorrow Lab bekerja dengan Dropbox
“Sebarang teknologi baru yang kami gunakan perlu menjalani banyak pemeriksaan dan pengujian. Kami menggunakan Dropbox setiap jam setiap hari untuk mencipta dan berkongsi fail sebagai sebahagian daripada proses kami—semuanya daripada penerapan 3D hingga fail fotografi dan video. Tidak lama kemudian kami menjadikan Dropbox sebagai penyelesaian terbaik untuk berkolaborasi.”
Theodore Ullrich, pengasas bersama dan rakan kongsi di Tomorrow Lab

Cabaran komunikasi unik, diselesaikan

 

Pada tahun 2010 yang lalu, kami menyediakan pelayan yang rumit dan pelbagai jenis sistem pengurusan untuk membolehkan kolaborasi yang diselaraskan dengan pelanggan dan juga antara satu sama lain dalam pasukan kami. Namun sejak kami menggunakan Dropbox, kami membuang semua peralatan yang kompleks kerana awan. Saya tidak tahu kewujudan sistem perkongsian fail lain yang berfungsi dengan lancar seperti Dropbox. Kami menggunakannya setiap jam setiap hari untuk mencipta dan berkongsi fail sebagai sebahagian daripada proses kami—semuanya daripada penerapan 3D hingga fail fotografi dan video.

Perisian penerapan 3D kami memerlukan daya pemprosesan yang mencukupi sehingga memerlukan masa dari beberapa minit hingga jam untuk komputer menghasilkan pemandangan. Meletakkannya di awan akan menjadikan pengalaman menjadi kekok, jadi kami menggunakan program dalam desktop kami. Namun, dalam persekitaran kerja kami yang mempunyai hubungan yang tinggi, aset-aset tersebut perlulah boleh dikongsi dengan mudah. Kami boleh melakukannya dengan Dropbox .

Walaupun kami syarikat teknologi yang berada di bawah tekanan untuk terus berada di puncak teknologi terkini, kami juga agak menahan diri daripada menggunakan teknologi baru dalam aliran kerja kami. Bagi memupuk budaya daya cipta, ini memerlukan pupukan sikap dan tabiat budaya yang baik, itu sukar dilakukan jika anda selalu terganggu semasa mempelajari dan menavigasi aplikasi baru.

Sebarang teknologi baru yang kami gunakan perlu menjalani banyak pemeriksaan dan pengujian, dan Dropbox tidak terkecuali. Namun itu tidak mengambil masa yang lama untuk menyedari bahawa kami boleh menggunakan Dropbox untuk semuanya. Ini menjadi penyelesaian terbaik kami untuk berkolaborasi dengan fail.

Cara Tomorrow Lab mencipta produk yang bermanfaat 2 min.

Daripada desktop ke aplikasi web

 

Dropbox membolehkan kami mengambil semua perisian desktop dan mengubahnya menjadi aplikasi web. Pemprosesan fail besar ini berlaku di komputer kami, kemudian kami berkongsi fail tersebut ke semua pasukan kami melalui Dropbox. Proses ini membolehkan kami bekerjasama tanpa terikat dengan desktop.

Semua projek kami bermula dengan menetapkan pengurusan perkongsian fail digital di Dropbox. Kami membuat folder dengan seni bina yang konsisten: Kami meletakkan semua fail kejuruteraan elektrik (EE), kejuruteraan mekanikal (ME), dan reka bentuk perindustrian (ID) dalam folder yang kemudiannya dikongsi dengan semua orang dalam syarikat. Kami menggunakannya sebagai repositori untuk fail arkib untuk menyimpan rekod dan berkongsi dengan pelanggan.

Struktur folder teratur ini sememangnya penting, jika tidak kami menghadapi berisiko dengan tidak segerak dan menimbulkan kekeliruan. Dengan beberapa kawalan versi yang mudah, sistem kami di Dropbox membolehkan seseorang bekerja dengan fail itu dari jauh dan menyimpannya, supaya orang lain dapat terus menggunakannya di tempat lain.

Semasa berkongsi fail dengan pelbagai kolaborator, orang perlu mengakses fail tersebut di mana sahaja, pada sebarang peranti.

Ketangkasan ini penting kerana semua orang dalam pasukan kecil kami memiliki banyak tugas, ini juga disebabkan oleh kami perlu mengakses fail pada pelbagai peranti. Kami sering berkongsi fail 2D atau 3D dengan vendor di seluruh dunia, semuanya menggunakan desktop, tablet, dan/atau telefon pintar. Dengan Dropbox, sesiapa sahaja dapat mengakses fail di mana sahaja—dalam pertemuan dengan klien atau semasa perjalanan pagi—pada sebarang peranti.

Perisian terbaik—seperti produk terbaik—menyelesaikan tugas

 

Dua syarikat kami berkongsi beberapa persamaan yang menarik: Dropbox adalah perisian secara senyap berfungsi di belakang tabir untuk mencapai matlamatnya; Tomorrow Lab juga mempercayai proses reka bentuk dan kejuruteraan yang menghilangkan ego untuk membiarkan produk itu bersinar dengan sendirinya. Bagi kami alat kolaborasi sangat penting untuk tidak mengganggu, dan Dropbox membolehkan kami mengekalkan aliran kami tidak seperti aplikasi lain yang mengganggu.

Alat kolaborasi terbaik kekal berada di latar belakang dan membolehkan anda menyelesaikan tugas.

Dropbox adalah sebahagian daripada ekosistem kami buat masa ini, kami hampir menganggapnya sebagai perkara biasa. Kami menyimpan sesuatu di komputer, dengan pantas ia berada di direktori Dropbox, dan orang lain dapat mengakses fail yang dikemas kini. Apabila pelanggan ingin melihat kemajuan kami, kami tidak perlu mencari cara untuk melampirkan fail yang mungkin bersaiz besar. Dengan Dropbox Transfer , satu klik sahaja untuk berkongsi pautan. Dan Dropbox sangat meluas. Sama ada saya bercakap dengan pelanggan, vendor, atau calon pekerja baru, tidak ada yang pernah bertanya kepada saya, "Apa itu Dropbox?" Itulah jenis kesederhanaan ajaib yang saya impikan dalam sebuah produk.

Daripada fizikal hingga digital

 

Hari ini, kami mempunyai alat yang tidak terkira banyaknya untuk menangkap sesuatu daripada ruang fizikal dan mengubahnya menjadi aset digital. Papan putih daripada mesyuarat awal ditangkap dan disimpan ke folder. Keesokan harinya, seseorang melakar sesuatu pada tablet dan ia disimpan di tempat yang sama. Sehari selepas itu, orang lain membuka lakaran itu dan melakukan kerja CAD (reka bentuk berbantu komputer), dan menyimpannya ke ruang yang sama.

Dropbox juga merupakan contoh hebat bagi perisian yang direka dengan baik dapat menghilangkan keperluan banyak pekerjaan pentadbiran—dalam hal ini, pengurusan fail atau profesional IT. Semasa anda sebuah organisasi kecil, pengurangan kos overhed adalah sangat penting. Dengan menggunakan Dropbox, saya menghabiskan kurang masa untuk tugas-tugas yang menjengkelkan dan lebih banyak masa tertumpu pada kerja.

Ini adalah memori digital berkembang yang menangkap idea semua kolaborator dalam masa nyata, dan itu sememangnya luar biasa. Dropbox menjadi pelengkap dengan aliran kerja dan alatan sedia ada, sehingga hampir sama dengan pemikiran kolektif kami sendiri.
Dropbox menjadikan kolaborasi jauh lebih mudah, ini membantu kami membuat produk hebat yang memberi kesan bermakna kepada dunia—satu fail pada satu masa.

Terokai cara yang lebih baik untuk bekerja bersama

Mari bermula dengan Dropbox Business