Pindahkan foto dan video anda daripada Facebook dengan mudah.

Kini anda dapat memasukkan keseluruhan pustaka foto dan video anda dari Facebook ke Dropbox sekaligus.

Sep 03, 2020
Tetingkap fail dengan pratonton mini, gesaan "Pindahkan Salinan Foto atau Video Anda", dan butang "Mula Penghantaran"
Bagi orang yang terlalu teratur—atau orang yang menghargai sesuatu yang lebih senang dicari—menguraikan fail berselerak juga ajak mencabar.
 
Contohnya: gambar dan video. Cukup mudah mengumpulkan ribuan daripadanya di seluruh peranti, rangkaian sosial dan aplikasi anda. Kami ingin membantu, dengan menjadikan Dropbox sebagai tempat anda mengatur semuanya. Jadi hari ini, kami memperkenalkan integrasi baru yang membolehkan anda memindahkan foto dan video daripada Facebook hanya dengan beberapa klik.
 
Dengan integrasi ini, anda boleh menghantar pustaka foto dan pustaka video secara selamat daripada Facebook ke Dropbox dengan hanya beberapa klik. Pilih sama ada anda mahu memindahkan foto atau video, sambungkan Facebook ke akaun Dropbox anda buat sementara waktu, sahkan, dan… selesai.
 

Fail anda akan dipindahkan ke Dropbox di latar belakang—tidak perlu membiarkan komputer tetap aktif atau menatap bar status. Anda akan menerima pemberitahuan apabila penghantaran selesai, dan pada saat itu anda akan melihat fail dalam folder "Penghantaran Foto" yang baru. Segala-galanya akan dikumpulkan mengikut album, sedia untuk diaturkan mengikut cara yang paling sesuai untuk anda. Dengan segala-galanya ada dalam Dropbox, anda akan dapat mengawal orang yang mempunyai akses ke foto dan video anda. Fail anda akan diperibadikan secara lalai dan dari situ anda boleh berkongsi fail dengan sesiapa atau untuk diri anda seorang atau hanya untuk beberapa orang yang terpilih.

 

"Di Dropbox, tujuan kami adalah untuk menyediakan produk dan perkhidmatan yang menjadikan kehidupan digital pengguna kami lebih mudah dan tidak huru-hara, sehingga mereka dapat benar-benar fokus pada apa yang penting," kata Jamie Young Perlman, Naib Presiden Pembangunan Perniagaan di Dropbox. "Itulah sebabnya hari ini kami gembira dapat bekerjasama dengan Facebook pada alat mudah alih data yang memberi pengguna kemampuan untuk memindahkan foto dan video Facebook mereka ke Dropbox hanya dengan beberapa klik. Orang tidak lagi suka dihadkan dalam satu perkhidmatan atau produk, mereka menginginkan kebebasan menggunakan pelbagai alat yang mereka sukai. Kami akan terus mencari cara untuk berintegrasi dengan produk terbaik dalam generasi terbaik sehingga kami dapat berfungsi sebagai platform penghubung untuk semua alat dan peranti produktiviti terkemuka hari ini. "

Anda boleh memindahkan foto dan video Facebook anda ke Dropbox mulai hari ini.

Ketahui caranya dalam pusat bantuan kami