Cultural Bites

Lima inisiatif ini memberikan petunjuk tentang masa depan kerja kita, termasuk cara baru untuk bekerjasama dalam pasukan teragih dan perkhidmatan yang berkembang. Walaupun ada yang menunjukkan masa depan yang lebih cerah, yang lain mengkaji dinamik baru yang akan terus berevolusi.

ilustrasi persekitaran tempat tinggal dan tempat kerja yang berbeza dihubungkan dengan tangga

Saya Rindukan Pejabat

Apa:

Tapak yang mensimulasikan bunyi pejabat, untuk orang yang bekerja dari tempat lain.

Sebab ia sesuai untuk masa hadapan:

Orang mahukan aspek kegemaran mereka dalam kehidupan pejabat diterjemahkan ke persekitaran baru. Cara untuk melakukan ini dengan baik masih perlu ditafsirkan.

Apa yang mereka katakan mengenainya:

Semua suara ini memerlukan input daripada orang yang merindukan suasana pejabat, dan itulah sebabnya banyak orang merasakan tapak ini membuat mereka rasa selesa.

Fred Wordie, Ketua Projek, Kids

Ketahui lebih lanjut tentang Saya Rindukan Pejabat

Tangkapan skrin seorang wanita berbaju hitam dalam ruang persembahan coklat gelap

FREE THE WORK

Apa:

Platform dalam talian yang menampilkan profil pencipta yang kurang diwakili di seluruh dunia yang boleh digunakan oleh syarikat TV, Filem, dan iklan untuk mencari bakat yang lebih pelbagai.

Sebab ia sesuai untuk masa hadapan:

Alat dalam talian digunakan untuk mencipta semula perekrutan, pengambilan pekerja, dan rangkaian, memandangkan akses mereka yang tiada tandingannya kepada orang-orang di seluruh dunia.

Apa yang mereka katakan mengenainya:

Kami percaya dengan memanfaatkan bakat yang kurang diwakili mengikut sejarah akan membawa kepada kebangkitan kreativiti untuk manfaat sedunia,

Pasukan FREE THE WORK

Ketahui lebih lanjut tentang FREE THE WORK

Two images of a woman face, one covered in color dots with text superimposed

Temu ramah bersama ALEX

Apa:

Pengalaman interaktif yang mensimulasikan temu ramah kerja dengan Pengurus Sumber Manusia Kecerdasan Buatan dalam persekitaran kerja berdasarkan pengawasan dan distopia.

Sebab ia sesuai untuk masa hadapan:

Pada masa hadapan, teknologi pasti akan mengambil alih beberapa pekerjaan. Kita perlu menyesuaikan diri apabila sesuai dan berbahaya.

Apa yang mereka katakan mengenainya:

Oleh kerana skala AI dan pembelajaran mesin, bias yang terdapat dalam produk yang menggunakan teknologi ini dengan mudah boleh berkembang di luar kawalan manusia.

Carrie Sijia Wang, artis multimedia dan pencipta "Temu ramah dengan ALEX"

Ketahui lebih lanjut tentang  Carrie Sijia Wang

Dua pembantu rumah bekerja di sebuah rumah dengan teks bertindih di atasnya

Alia

Apa:

Kaedah untuk majikan pekerja dan klien menyumbang bagi manfaat mereka, seperti hari sakit yang dibayar, melalui platform manfaat mudah alih yang tidak terikat dengan mana-mana majikan.

Sebab ia sesuai untuk masa hadapan:

Ketika orang meneroka pengaturan kerja yang fleksibel, bukan semua orang akan mendapat akses kepada manfaat yang disediakan oleh majikan atau jaringan keselamatan sosial yang mencukupi. Mereka memerlukan model sokongan alternatif.

Apa yang mereka katakan mengenainya:

Penyelesaian perlu dirancang untuk pekerja, bukan majikan, dan NDWA Labs telah menunjukkan bahawa dengan menggabungkan teknologi dengan gerakan sosial, kita dapat membayangkan semula tentang jaring keselamatan sosial sehingga tidak ada pekerja yang tersisa untuk diabaikan.

Palak Shah, Pengarah Pengasas, NDWA Labs

Ketahui lebih lanjut tentang Alia

Tangkapan skrin pelbagai pengguna yang terlibat dalam komuniti dalam talian

The Go Game

Apa:

Platform budaya dan pembinaan pasukan yang menawarkan penyelesaian yang dapat disesuaikan sepenuhnya bagi syarikat untuk melibatkan pekerja dan peserta acara secara maya.

Sebab ia sesuai untuk masa hadapan:

Dengan kerja teragih semakin meningkat, pasukan – dan seluruh organisasi – mencari jalan baru untuk membina dan mengekalkan hubungan kukuh antara pekerja mereka.

Apa yang mereka katakan mengenainya:

Menjadikan pengalaman seperti permainan untuk membantu orang berseronok dalam cara yang dinamik."

Ian Fraser, Pengasas Bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif The Go Game

Ketahui lebih lanjut tentang The Go Game

Terokai cara yang lebih baik untuk bekerja bersama.

Mari bermula dengan Dropbox Business